Hoe kan je als auteur of keynote spreker je expertise delen in de media?
-
22 May 2024
-
12u00 - 13u00
-
Online meetup
We sloegen de handen in elkaar met Speakersbase en gingen in gesprek met auteurs Ann De Bisschop & Christophe Jauquet. Hun toptips lees je hieronder:
3 tips van Ann De Bisschop
- Een boek schrijven kan je helpen om je expertise met een breder publiek te delen. Het kan als een springplank werken naar meer zichtbaarheid.
- Sta open om te leren van anderen. Wie inspireert jou vandaag? Wat doen zij? Hoe doen zij het? Haal inspiratie uit de mensen naar wie jij opkijkt.
- Kies het medium afhankelijk van je expertise. 'Mij zie je niet in een wetenschappelijk magazine, maar wel eentje over de bedrijfswereld."
3 tips van Christophe Jauquet
- Blokkeer een specifiek moment in jouw agenda om informatie te verwerken en te structureren. Gebruik die informatie dan om je eigen content te creëren.
- Het gaat niet enkel om feitelijke standpunten maar ook om jouw eigen mening. Onderschat het element niet dat je wordt gevraagd om jouw eigen visie te delen.
- Bereid je stellingen voor in menselijke taal - geef geen droge, feitelijke stelling. Verwerk je ervaringen in de stellingen die je wil geven. Zo bouw je ook een relatie op met je interviewer.
Bonus:
3 tips van Elke Jeurissen
- Neem een abonnement op The Guardian, alles wat erin staat komt 2 dagen later in Vlaamse Media.
- Schrijf een opiniestuk. Alle kranten moeten gevuld worden en niet heel veel mensen doen dat. Een goed opiniestuk begint met een mening, bevat een standpunt en heeft een link met de actualiteit.
- Stuur je opinie naar chef opinie van kranten. Je vindt hun gegevens gemakkelijk terug op hun website.
Schrijf je nu in voor ons volgende webinar.
Blokkeer een specifiek moment in jouw agenda om informatie te verwerken en te structureren. Gebruik die informatie dan om je eigen content te creëren.